niedziela, 23 sierpnia 2015

Czytelnicze nawyki TAG

 Hejka!
Dziś mam dla Was tag o moich nawykach książkowych. Za nominację serdecznie dziękuję Kasi i zapraszam na jej bloga - http://cynamonkatiebooks.blogspot.com

Zaczynamy! 


  
1. Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania?
W prawdzie jestem w stanie czytać wszędzie - nawet na głośnym, zatłoczonym korytarzu czy w trzęsącym się autobusie, jednak najlepiej czyta mi się w moim wygodnym, ciepłym i milutkim łóżku oraz podczas lata na słonecznym balkonie.

2. Czy w trakcie czytania używasz zakładek czy przypadkowych świstków papieru?
Zazwyczaj używam zakładek, ale kiedy zdarzy mi się czytać w szkole, aucie, parku lub innym miejscu gdzie nie mam pod ręką żadnej zakładki używam przypadkowych świstków papieru znalezionych w torebce lub plecaku.

3. Czy możesz po prostu skończyć czytać książkę? Czy musisz dojść do końca rozdziału lub okrągłej liczby stron?
Nie jestem w stanie odłożyć książki w środku rozdziału itp. Książkę zamykam dopiero po zakończeniu rozdziału i przeczytaniu co najmniej 50/100/200 stron. Tak, wiem to dziwne xd.

4. Czy pijesz albo jesz w trakcie czytania?
Nie jem, ale często piję herbatę lub sok malinowy w trakcie czytania, co niestety poskutkowało poplamieniem rogu "Mechanicznego Księcia".

5. Czy jesteś wielozadaniowa/y? Czy potrafisz słuchać muzyki lub oglądąć film w trakcie czytania? 
Zwykle w trakcie czytania całkowicie wyłączam się z ogarniającego mnie świata i nie zwracam uwagi na otaczające mnie dźwięki. Także nie przeszkadza mi jeśli jakiś film leci gdzieś w tle, ale nie byłabym w stanie jednocześnie śledzić wydarzeń z książki i telewizyjnych. To samo tyczy się muzyki. Mogę jej słuchać, ale nie za bardzo zwrócę wtedy uwagę na tekst ;). 

6. Czy czytasz jedną książkę czy kilka na raz?
 Staram się nie czytać kilku książek jednocześnie, ale to mi się zdarza. Szczególnie kiedy mam do przeczytania lekturę, a jakaś książka szczególnie mnie interesuje.
 
7. Czy czytasz w domu czy gdziekolwiek? 

Przyjemniej czyta mi się w domu, ale nie zawsze mam taką możliwość, więc raczej gdziekolwiek.

8. Czy czytasz na głos czy w myślach?
W myślach. Dziwnie czułabym się czytając na głos xd.
 
9. Czy czytasz na przód, poznając zakończenie? Pomijasz fragmenty książki?

Teraz nie czytam na przód, ale jeszcze rok temu robiłam to bardzo często i pech chciał, że zawsze, ale to zawsze rzucały mi się wtedy w oczy zdania będące spoilerami :(. Zaś, jeśli chodzi o pomijanie fragmentów książki, to muszę się przyznać, że tak robię, ale tylko w wypadku lektur szkolnych. 

Taguję:
 http://swiatinny.blogspot.com
 http://w-krolestwie-slow.blogspot.com
 http://asik-recenzuje.blogspot.com 
Oczywiście, nic na siłę, więc jeśli nie macie ochoty na robienie tego tagu lub już go robiliście to ja do niczego nie zmuszam ;).
 

27 komentarzy:

  1. Dziękuję za nominację. Z chęcią go zrobię. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi miło, że zrobiłaś ten tag :* Na większość pytań odpowiedziałam tak samo. No dobra może oprócz 1 i 2 :D
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najwyraźniej jesteśmy do siebie podobne ;)
      Buziaki :*

      Usuń
  3. Co do ostatniej odpowiedzi to ja dalej patrzę na zakończenia lub przewertuję sobie do przodu kilka stron. Powód? Mam słabą pamięć i nawet jak przeczytałam końcówkę Czerwonej Królowej, która była spojlerem...zapomniałam ją i zaskoczyła mnie, gdy do niej dotarłam xD

    Pozdrawiam, Lucy z Górki Ksionszków

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie też książki wciągają, dzięki czemu się wyłączam na świat ;)

    Obserwuję i będę wpadać ;*
    czytanienaszymzyciem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie,że zrobiłaś ten Tag. Ja przymierzam się do niego od jakiegoś czasu i może niedługo go zrobię...

    OdpowiedzUsuń
  6. Jesteśmy do siebie bardzo podobne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja czasem jako zakładki "na szybko" używam telefonu albo długopisu, albo po prostu zostawiam ją grzbietem do góry :P.
    Mhmm, sok malinowy, mniam!
    O, z lekturami to mam podobnie xd.
    Bardzo lubię ten tag czytać i poznawać różne czytelnicze dziwactwa :D.
    City of Dreaming Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też często używam telefonu xd.
      Sok malinowy najlepszy :*
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Witam, ja nie potrafię czytać w zatłoczonym miejscu. A tak łóżko ♥ legendarne miejsce tam czyta się najlepiej. Ja też nie potrafię tak po prostu przerwać w połowie rozdziału, zawsze kończę, no chyba coś bardzo pilnego muszę zrobić.
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łóżkocholicy łączymy się xd <4
      Pozdrawiam :*

      Usuń
    2. Łóżkocholicy łączymy się xd <4
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  9. Świetny tag! Mam sporo podobnych odpowiedzi do Twoich. Na przykład również nie umiem skupić się, czytając jednocześnie książkę i słuchając muzyki.

    http://recenzandia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy tylko ja w tym świecie nie używam zakładek? :D Na ogół zapamiętuję gdzie skończyłam, ale problem pojawia się, gdy przychodzi kryzys, odkładam książkę na dłużej, a potem nie wiem gdzie dokładnie skończyłam ... :/
    Chyba każdy czyta w myślach, jeszcze nie spotkałam się z inną odpowiedzią do tego TAG'u :D
    be-here-now-and-forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam straszliwie słabą pamięć i zapominam nawet o rzeczach oczywistych, więc nie wiem co bym zrobiła bez zakładek ;).
      Ja też nie znam osoby czytającej na głos xd.
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  11. Też staram się używać zakładek, ale ostatnio pech chciał, że prawie wszystkie mi gdzieś przepadły :(. No i w ruch poszły zwykłe pocięte kartki. Chociaż jeszcze nie dalej niż rok temu, w ogóle nie używałam zakładek (zapamiętywałam gdzie skończyłam) ;)

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiam pamięć. Ja znając życie już po kilku minutach nie wiedziałabym nawet czy dotarłam już do połowy książki czy nie xd.
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  12. Tak jak Ty zazwyczaj używam zakładek, ale gdy nie mam nic innego pod ręką to zaznaczam byle czym :)
    Nie mogę się odczuć czytania naprzód :/ Zawsze muszę sobie zaspojlerować - taka dziwna mania :)
    Ściskam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To takie niesprawiedliwe, że w oczy rzucają się właśnie spojlery, a nie jakieś nic nieznaczące opisy :(.
      Ściskam mocno :*

      Usuń
  13. Świetne odpowiedzi, też zazwyczaj piję coś, kiedy czytam :)

    OdpowiedzUsuń