środa, 26 sierpnia 2015

10."Mechaniczna Księżniczka" Cassandra Clare

Hej!
Dziś mam dla Was (wreszcie) recenzję "Mechanicznej Księżniczki" Cassandry Clare ;).
Miłego czytania!

Tytuł: "Mechaniczna Księżniczka"
Oryginalny tytuł: "The Infernal Devices: Clockwork Princess"
Autor: Cassandra Clare
Seria: Diabelskie Maszyny
 Liczba stron : 544
Wydawnictwo: MAG 

 "Znasz to uczucie, kiedy czytasz książkę i wiesz, że to będzie tragedia, czujesz, że nadciąga ciemność i zimno, widzisz, że sieć zaciska się wokół postaci, które żyją na jej stronicach. Ale jesteś przywiązany do tej historii, jakbyś był wleczony za powozem, nie możesz się go puścić ani zmienić kierunku."

Mortmain prawie dopiął swego. Do sukcesu brakuje mu tylko Tessy. Charlotte robi wszystko co w jej mocy, aby nie pozwolić wrogowi spełnić swoich planów, ale bez należytej pomocy Konsula nie da rady. Jemowi kończy się zapas narkotyku, który podtrzymuje go przy życiu,a na domiar złego Tessa zostaje porwana. Czy Nocni Łowcy ocalą świat przed Mechaniczną Armią?


"W każdym spotkaniu jest część żalu z rozstania,
ale w każdym rozstaniu jest ta sama ilość radości ze spotkania."


"Mechaniczna Księżniczka" jest świetnym zakończeniem Diabelskich Maszyn. Widać jak autorka rozwinęła się od czasu "Mechanicznego Księcia". Książka jest peła akcji i emocji. Bohaterowie są dobrze wykreowani i nie irytują nas na każdym kroku. Nawet epilog jest dopracowany i bardzo zaskakujący. Nie spodziewałam się takiego zakończenia, ale bardzo się z niego cieszę, bo jak wiecie ja kochałam zarówno James'a, jak i Will'a. Do książki wróce pewnie jeszcze nie jeden raz, bo "Mechaniczna Księżniczka" jak każde dzieło Cassie pozostawia niedosyt. Na szczęście nie będziemy musieli długo czekać, żeby powrócić do świata Nocnych Łowców i poznać nową historię z nim związaną, bo już w 2016 światło dzienne ujrzy pierwszy tom trylogii "Mroczne Sztuczki", czyli "Pani Północ" autorstwa Cassandry Clare, którego bohateriami będą znani już nam Parabatai - Emma i Jules. Trzymam za nich kciuki, a tymczasem czeka mnie lektura "Kronik Bane'a" niewątpliwe pełnych brokatowego blasku ;).

Ocena 10/10

A Wy należycie do Teamu Wessa czy Jessa ?
Pozdrawiam :*

21 komentarzy:

  1. Uwielbiam, uwielbiam, uwielbiam <3 <3 <3 Diabelskie Maszyny są zdecydowanie moją ulubiona trylogią :D

    OdpowiedzUsuń
  2. "Teamu" bez apostrofu :)) A swoją drogą książek jeszcze nie poznałam, ech, jakoś mi nie jest po drodze, a wszyscy tak Clare uwielbiają i chwalą, że to aż grzech jej nie poznać! Muszę nadrobić!

    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już poprawiłam błąd ;). A co do książek Cassie to serdecznie je polecam każdemu.

      Usuń
  3. Ja jeszcze jako jedna z nielicznych nie czytałam nic C.Clare mimo że słyszałam o niej tyle dobrego.. coś czuje że muszę to jak najszybciej zmienić a nie pożałuje :)

    nataliarecenzujee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Po tym jak pokochałam Dary Anioła czaję się na Diabelskie Maszyny, ale jakoś nigdy nie mogę się doczaić... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to zachęcam Cię do wybrania się do biblioteki lub księgarni ;). Na pewno nie pożałujesz :*

      Usuń
  5. Jeszcze nie należę do żadnego z teamów, ponieważ nie przeczytałam jeszcze tej książki :) Uwielbiam twórczość Clare, więc na pewno zapoznam się z "Mechaniczną księżniczką" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie słyszałam o tej książce ani o autorce (wstyd się przyznać). Ale skoro jej książka zasłużyła na tak wysoką ocenę, to koniecznie sięgnę po tę pozycję.
    Pozdrawiam serdecznie,

    www.kaniafrania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie umiem się zdecydować, bo kocham obie pary wielką miłością. Jak dla mnie to DM są najlepszą trylogią, jaka tylko może być <3
    dobraksiazka1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś próbowałam rozpocząć moja przygodę z Darami Anioła, ale skończyła się szybciej niż myślałam, czyli jeszcze w pierwszym tomie, którego byłam bliska dokończenia. No cóż ... Słyszałam o niej wiele dobrego, szczególnie od koleżanek, które szaleją za tą serią i nawijały o niej cały czas w szkole i właśnie chyba dlatego nie udało mi się przez nią przebrnąć ... miałam jej już dość przed rozpoczęciem czytania :/ Mimo, że jest to seria Diabelskich maszyn, to wydaje mi się, że jest ona powiązana z Darami, dobrze myślę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, serie są powiązane, ale ów powiązania można dostrzec dopiero w ostatnim tomie "Darów Anioła". Właściwie możesz bez przeszkód przeczytać tylko jedną z tych serii i wszystko z niej rozumieć :).

      Usuń
  9. Bardzo chcę przeczytać "Diabelskie Maszyny" :)

    http://recenzandia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Z panią Clare spotkałam się dwa razy: przy Darach Anioła (które szczerze i bezwarunkowo pokochałam) oraz przy jej nowej serii pisanej z Holly Black pt. Magisterium. Po Diabelskie maszyny raczej nie sięgnę, bo ktoś bardzo miły zaspoilerował mi zakończenie ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety też zostałam zaspoilerowana, ale to nie przeszkodziło mi w czytaniu, bo chyba się już przyzwyczaiłam :").

      Usuń
  11. Dziękuję :*. Już nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń