czwartek, 13 sierpnia 2015

9."Pandemonium" Lauren Oliver

Cześć!
Dziś mam dla Was recenzje drugiego tomu trylogii "Delirium", czyli "Pandemonium".
Zapraszam do czytania!

"Miłość. Gdy tylko wpuścisz do swojego serca to słowo, gdy tylko pozwolisz mu zapuścić korzenie, rozprzestrzeni się jak grzyb we wszystkich zakamarkach twojej duszy - a wraz z nim pytania, drżące, pączkujące lęki, które sprawią, że nigdy nie zaznasz spokoju."
Po pamiętnej nocy, pełnej strzałów Lena trafia do Głuszy - miejsca gdzie okazywanie uczuć nie jest zabronione, miejsca, gdzie można być wolnym, miejsca, w którym miało być tak wspaniale. Prawda jest jednak taka, że na wolności trzeba walczyć o przetrwanie. Z każdą stroną widzimy jak bardzo zmienia się główna bohaterka. Ze słabej dziewczyny przeradza się w silną, zaradną i niezależną kobietę. Pewnego dnia Lena postanawia wstąpić do Ruchu oporu. Przybiera nowe nazwisko i jako Lena Morgan Jones ma za zadanie śledzić syna przywódcy AWD. Coś jednak idzie nie po jej myśli i zostaje porwana...


"Jeśli czegoś chcesz, jeśli bierzesz to dla siebie, zawsze jednocześnie odbierasz to komuś. Tak jest ten świat skonstruowany. I coś musi zginąć, żeby inni mogli żyć."
Rozdziały w tej książce podzielono na WTEDY i TERAZ, co bardzo dobrze się sprawdziło, bo w ten sposób napięcie rosło i zachęcało do kontynuowania książki. Czytając WTEDY dowiadywaliśmy się jak Lena radziła sobie na początku swojego życia w Głuszy, a podczas czytania TERAZ poznawaliśmy życie głównej bohaterki jako działaczki Ruchu Oporu w Nowym Jorku. Mi bardziej podobały się rozdziały WTEDY, ponieważ ciekawiło mnie jak Lena znalazła się w nowym mieście wraz z Raven i Tackiem. 
 
"Nawet w świecie wywróconym do góry nogami, w świecie wojny i szaleństwa, ludzie wieszają swoje ubrania, składają spodnie, ścielą łóżka.To chyba jedyny sposób, by przetrwać."

Nie chce za dużo zdradzać, ale ten tom był o wiele bardziej ekscytujący od poprzedniego. Tu poznaliśmy Juliana i przeżyliśmy wraz z głównymi bohaterami zaskakujące momenty. Nie nudziłam się nawet przez chwilę.  Jeśli jeszcze nie zaczęliście swojej przygody z "Delirium" to nie wiem na co czekacie.
Ocena  9/10

8 komentarzy:

  1. Nie gniewaj się, ale nie czytałam recenzji, bo bałam się, że niechcący mogłabym sobie coś zaspojlerować :* A to dlatego, że od dawna mam chrapkę na tą trylogię i mam dzieję, że pokocham ją równie mocno ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupełnie się nie gniewam i doskonale Cię rozumiem ;). Sama kilkukrotie zaspoilerowałam się przez własną ciekawość i troszeczkę głupotę.

      Usuń
  2. Bardzo lubię te książki, choć do teraz jestem niemiłosiernie zła na autorkę za zakończenie w trzeciej części. Muszę się zgodzić ze stwierdzeniem, że nie ma co czekać tylko trzeba sięgać po tą serię :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie zgadzam się z zakończeniem, ale nie mogę nic więcej dodać, bo to byłby spojler :(.

      Usuń
  3. Jestem ciekawa całej serii, może pierwszy tom znajdę w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdź, bo z pewnością ta trylogia jest warta przeczytania :)

      Usuń
  4. O tak, zgadzam się w zupełności :) Pierwszy tom mnie rozczarował, ale drugi to już co innego. Mam nadzieję, że czeka mnie podobna niespodzianka przy trzecim tomie :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń