czwartek, 16 lipca 2015

TMI vs TDI book tag

Hej!
Dziś zapraszam na The Mortal Instruments vs. The Infernal Devices tag, który polega na wybieraniu pomiędzy "Darami Anioła", a "Diabelskimi Maszynami" autorstwa Cassandry Clare. Coś czuję, że nie będzie łatwo... zaczynamy !

1.Ulubiona główna bohaterka, czyli Clary z DA czy Tessa z DM ?
Pomimo tego, że lubię Clary wybieram Tessę, którą po prostu ubóstwiam, bo była rozsądna (czego często brakuje głównym bohaterkom), zabawna, inteligentna, miła oraz kochała czytać tak jak ja. Myślę, że w codziennym życiu dogadałybyśmy się, a nawet mogłybyśmy zostać przyjaciółkami.

2.Ulubiony Herondale. Jace czy Will ?
To jest najcięższe pytanie na kiedykolwiek musiałam odpowiedzieć. Moje serce jest rozdarte, ale chyba muszę wybrać Jace'a, bo mimo tego, że Will jest cudowny to Jace zawsze, ale to zawsze będzie moim ulubionym bohaterem męskim. Jest sarkastyczny, zabawny, opiekuńczy, kochany. Jest perfekcyjny.

3. Ulubiony trójkąt miłosny: Simon, Clary, Jace czy Jem, Tessa i Will?
Tu bezapelacyjnie wygrywa Jem, Tessa i Will. Nienawidzę trójkąta miłosnego w "Darach Anioła". Uważam, że jest zupełnie niepotrzebny. Simona polubiłam dopiero podczas ostatnich części i to tylko i wyłącznie jako przyjaciela Clary. Natomiast Will, Tessa oraz Jem stanowią dla mnie idealny trójkąt miłosny. Do końca nie byłam w stanie stwierdzić czy wolę Will'a czy Jem'a i  pomimo tego, że zdecydowałam się na Will'a Jessa również była jedną z moich ulubionych par.

4.Lepszy czarny charakter: Sebastian czy Mortmain ?
Zdecydowanie Sebastian. On był zły do szpiku kości. Był fantastycznym wrogiem. Uwielbiam go.

5.Lepsza armia: The Dark Army czy The Clockwork Army ?
I tu Was zaskoczę, bo wybieram The Clockwork Army. Te mechaniczne istoty były przerażające i nie działały na nich miecze Nocnych Łowców.

6.Lepsza pierwsza część:"Miasto Kości", a może "Mechaniczny Anioł" ?
 Zdecydowałam się na wybór "Miasta Kości", bo to od niego zaczęła się moja przygoda z książkami Cassandry Clare. To właśnie dzięki tej książce wkroczyłam w otaczający mnie świat Nocnych Łowców.

7.Lepsza sidekick: Isabelle czy Cecily?
Tu wybór był bardzo prosty - Izzy. Nie polubiłam zbytnio Cec, a Isabelle skradła moje serce. Była taką zadziorną, zdecydowaną pewną siebie, odważną i gotową na poświęcenie bohaterką.

8.Lepszy instytut: londyński czy nowojorski ?
Zdecydowanie instytut w Londynie. Bardzo się do niego przywiązałam, posiadał fantastyczny klimat XIX- wiecznego Londynu. Już po kilku dniach od skończenia "Mechanicznej Księżniczki" chciałam tam wrócić. Poza tym wydaję mi się, że zdarzyło się tam więcej ważnych rzeczy, niż w tym nowojorskim.

9.Lepsza ostatnia część: "Miasto Niebiańskiego Ognia" czy "Mechaniczna Księżniczka" ?
To trudny wybór. Kocham obie te książki do szaleństwa, ale chyba wybiorę "Mechaniczną Księżniczkę"

10. Lepszy epilog:"Miasta Niebiańskiego Ognia" czy"Mechanicznej Księżniczki"?
Uwielbiam epilog "Mechanicznej Księżniczki". Nie rozumiem dlaczego ludzie mówią, że jest okrutny, czy coś w tym stylu. Po prostu taka jest kolej rzeczy, a to co wymyśliła Cassie było genialne, pomimo tego, że płakałam


Wynik:6 do 4 dla "Diabelskich Maszyn" :)

Mam do Was jeszcze jedną sprawę,a mianowicie recenzje, której z tych książek chcielibyście przeczytać jako pierwszą?
- "Szeptem"
- "Will Grayson, Will Grayson"
- "Mechaniczna Księżniczka"
- "Delirium"
Piszcie w komentarzach.

2 komentarze:

  1. Boże ten TAG jest cudowny i zrobię go, jak tylko przeczytam wszystkie części DA, bo póki co wszędzie wybrałabym DM :)
    Polecam Szeptem, może i jest schematyczna, ale Patch jest jednym z moich ulubionych męskich postaci ever :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem już po 2 częściach "Szeptem" i zgadzam się Patch jest genialny <3

      Usuń